dinsdag 13 mei 2008

Vervuilende kinderen


Een tijdje geleden zag ik op televisie een reportage over een milieuvriendelijk gezin (ja, ik kijk teveel tv). Moeder en vader, 4 kinderen. Het leven kan mooi zijn! Zonneboilers, zonnepanelen, regenton om het toilet door te kunnen spoelen met regenwater... enz. Het kon volgens de reportage niet milieuvriendelijker. Hierbij had ik één opmerking, bedenking. Is vier kinderen krijgen milieuvriendelijk?

Eenzelfde koppel zonder kinderen zou in de loop van hun leven drie keer minder verbruiken en vervuilen! Dan spreek ik nog niet over de gevolgen van de overbevolking. Volgens mij is kinderen krijgen één van de meest vervuilende activiteiten (al klinkt dit een beetje raar).

Daarom vraag ik me af of het niet wijs zou zijn een geboortebeperking op te leggen in België (en liefst ook in de rest van de wereld). Is dit gewoon niet veel efficiënter dan zuinigere auto's maken?

(Economen zullen zeggen dat dit financieel niet haalbaar is en dat we de vergrijzing moeten tegengaan door meer kinderen te baren).


Reacties graag,

Dimi

Geen opmerkingen: